ARAZKHABAR.IR

۲۲۶۰ نفر در سردخانه‌های آذربایجان غربی مشغول به کار هستند


 ۲۲۶۰ نفر در سردخانه‌های آذربایجان غربی مشغول به کار هستند فعالیت ۴۵۲ واحد سردخانه‌ای در آذربایجان غربی برای ۲ هزار و ۲۶۰ نفر در استان فرصت اشتغال فراهم کرده است

گروه خبر:به گزارش آراز خبر،سرپرست معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 2 هزار و 260 نفر در 452 واحد سردخانه ای استان فعالیت دارند که با افزایش سردخانه های دارای جواز تاسیس در ماههای اینده این تعداد به بیش از سه هزار نفر خواهد رسید.

نادر رحیمی افزود: برای 141 سردخانه در استان جواز تاسیس صادر شده است که با اغاز به کار انها برای یکهزار و 317 نفر نیز اشتغال زایی می شود.

وی ادامه داد: این آمار فقط متعلق به سردخانه هایی هستند که جهاد کشاورزی مجوز صادر است و آمار سردخانه هایی که سازمان صمت برای انها مجوز صادر کرده است، درج نشده است.

رحیمی ادامه داد: پراکنش نامناسب، مستهلک بودن تجهیزات برخی سردخانه ها، به روز نبودن سیستمهای تجهیزات سردخانه ای و کمبود سردخانه های زیر صفر درجه از مواردی است که نیازمند بررسی و برنامه ریزی است.

وی با اشاره به راهبردهای سازمان در این زمینه گفت:جلوگيري از خام فروشي به منظور ایجاد ارزش افزوده بیشتر كه از اولويت هاي وزارت متبوع و همچنين مقام عالی استان هم مي باشد، توسعه صنایع تبدیلی و غذایی با رویکردهای مختلف از جمله تولید محصولات فرآوری شده با مزیت اقتصادی و صادراتی ، توسعه کشت محصولات کم اب بر از جمله انگور و گیاهان دارویی و بهره گیری از تکنولوژیهای نوین از اهم این موارد است.


برچسب ها:

تاریخ: 1400/11/10 08:35 ق.ظ | دفعات بازدید: 6283 | چاپ


مطالب مشابه dot
آخرین اخبار dot