ARAZKHABAR.IR

۱۳۹۷ نفر در حوزه‌های انتخابیه آذربایجان‌غربی پیش ثبت‌نام کرد


۱۳۹۷ نفر در حوزه‌های انتخابیه آذربایجان‌غربی پیش ثبت‌نام کرد آراز خبر- رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: در مهلت قانونی پیش ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، در ۱۰ حوزه انتخابیه استان یک‌هزار و ۳۹۷ نفر ثبت نام کرده اند.

آراز خبر- رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: در مهلت قانونی پیش ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، در ۱۰ حوزه انتخابیه استان یک‌هزار و ۳۹۷ نفر ثبت نام کرده اند.

 رضا ابراهیمی امروز با اشاره به اینکه مرحله پیش ثبت نام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز ۱۶ مرداد شروع شده و روز گذشته، ۲۲ مرداد خاتمه یافت، اظهار داشت: در دوره پیشین ۵۳۴ نفر در استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند و امسال شاهد رشد بیش از ۲.۵ برابری هستیم.

وی همچنین با اعلام اینکه از این تعداد ۸۹ درصد داوطلب مرد و ۱۱ درصد داوطلب زن هستند، افزود: ۳۸ درصد ثبت نام کنندگان در استان، ۳۰ تا ۴۰ سال، ۳۴ درصد ۴۰ تا ۵۰ سال، ۲۳ درصد ۵۰ تا ۶۰ سال، چهار درصد ۶۰ تا ۷۰ سال و کمتر از یک درصد ۷۰ تا ۷۵ سال هستند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این دوره و در مرحله پیش ثبت نام، ۵۴۳ نفر در حوزه ارومیه، ۱۴۲ نفر در حوزه خوی و چایپاره، ۱۱۹ نفر در حوزه میاندوآب، چهاربرج و باروق و ۱۱۰ نفر در حوزه انتخابیه شاهین دژ و تکاب و ۱۰۷ نفر در حوزه ماکو، شوط، پلدشت و چالدران ثبت نام کردند.

ابراهیمی همچنین اضافه کرد: در حوزه سلماس ۹۴ نفر، در حوزه نقده و اشنویه ۸۹ نفر، ۸۰ نفر در حوزه بوکان، ۶۸ نفر در حوزه مهاباد و ۴۵ نفر در حوزه پیرانشهر، سردشت و میرآباد پیش ثبت نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در میان این کسانی که موفق به پیش ثبت نام شدند، یک درصد مشمول ماده ۲۵ (مدیرانی که باید در موعد مقرر از سمت خود استعفا می‌دادند) قانون انتخابات هستند.


برچسب ها:

تاریخ: 1402/05/23 09:14 ق.ظ | دفعات بازدید: 3382 | چاپ


مطالب مشابه dot
آخرین اخبار dot