ARAZKHABAR.IR

در ۶ ماه آینده تمام نقاط حادثه خیز آذربایجان غربی باید اصلاح شود


در ۶ ماه آینده تمام نقاط حادثه خیز آذربایجان غربی باید اصلاح شود آراز خبر- دادستان عمومی و انقلاب ارومیه هم در این جلسه با بیان اینکه در حدود ۶ سال گذشته بیش از ۵۸ نقطه حادثه خیز شناسایی شده که تنها ۱۱ مورد آن مرتفع شده است، گفت: در ۶ ماه آینده باید تمام نقاط حادثه خیز استان اصلاح شود.

حسین مجیدی  یک شنبه شب در جلسه بررسی تصادفات درون شهری و برون شهری و اهتمام برکاهش سوانح جاده ای که با حضور مدیران دستگاههای متولی و مسوولان قضایی استان برگزار شد،ادامه داد: پس از ۶ ماه در نقطه حادثه خیز اگر حادثه ای رخ دهد، مدیر مربوطه تحت تعقیب قضایی قرار می گیرد.

وی به روشنایی راههای ارتباطی و مواصلاتی اشاره کرد و افزود: در ۲ ماه آینده نباید هیچ راه ارتباطی بدون روشنایی باشد و تمام نقاطی که نیازمند روشنایی هستند، اعم از درون شهری و برون شهری از روشنایی بهره مند شوند.

دادستان ارومیه بر نصب دوربین در راههای ارتباطی تاکید کرد و گفت: طی ۶ ماه آینده باید نصب دوربین ها صورت گیرد و اگر استانداردهاو مولفه های کشوری درحوزه نصب دوربین رعایت نشود، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

مجیدی به رفتارهای پرخطر برخی رانندگان اشاره کرد و افزود: کورس گذاشتن و نظم عمومی را برهم زدن و آرامش خانواده ها را به هم ریختن تشکیل پرونده کیفری را به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: همچنین با رفتارهای پرخطر دیگر نظیر حرکت هایی با موتورسیکلت ها که در برخی شهرها صورت می گیرد، برخورد جدی خواهد شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به برخی رانندگی های پرخطر وحادثه آفرین در معابر شهری و برون شهری استان که موجب فوت تعداد زیادی از شهروندان می شوند، گفت: رانندگان پرخطر مشمول مجازات های سنگین و اثربخش خواهند شد.

ناصر عتباتی  در این جلسه افزود: نباید امنیت و آرامش جامعه و مردم، تحت الشعاع رانندگی های پرخطر قرار گیرد.

وی اظهار کرد: باید مجازات‌های اثربخش در این خصوص در دستور کار قرار گیرد تا این نوع رانندگی ها تکرار نشود.

رییس کل دادگستری: رانندگان پرخطر  در آذربایجان‌غربی مشمول مجازات سنگین خواهند شد

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: ما وظیفه داریم تا با نهادینه کردن فرهنگ ترافیک به بهبود وضعیت رانندگی در جامعه کمک کنیم و به این مهم توجه داشته باشیم که فوت یک فرد در تصادف، چه هزینه هایی برجامعه تحمیل می کند.

عتباتی با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات خوبی درحوزه راهداری صورت می گیرد، گفت: اما باید به جبران عقب ماندگی های گذشته نیز بپردازیم.

وی با اشاره به متولی نداشتن برخی راه‌های مواصلاتی افزود: مگر می‌شود در جامعه مسیر مواصلاتی داشته باشیم ولی متولی نداشته باشیم؟

وی اضافه کرد: اغلب پل های برون شهری فاقد حفاظت، علامت هشدار دهنده وجدا کننده هستند و ‌برای نصب این موارد، نیاز به جذب اعتبار است که باید این امر صورت گیرد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه استان ما ازحیث راههای ارتباطی واقعا محروم است، ادامه داد: باید بزرگراه‌ها توسعه یافته و همچنین ایمنی راه‌ها تقویت شود.

عتباتی اظهار کرد: درحوزه تصادفات خسارتی، جرحی و فوتی وضعیت خوبی نداریم و باید تیم های کارشناسی در شهرهای هدف تشکیل شود تا نقاط حادثه خیز را بازرسی کنند و همچنین از ظرفیت فرمانداران هم باید استفاده شود.

وی گفت: در کنار این موارد از طریق رسانه ها و آموزش و پرورش باید فرهنگ ویژه رانندگی تبلیغ شود تا شاهد رفتارهای پرخطر نباشیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی انجام شده ولی کافی نیست، افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و شرایط آب و هوایی استان امکان دارد تصادفات افزایش یابد که بر همین اساس تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات باید صورت گیرد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری، رعایت حقوق عامه و حق حیات است، که باید در جهت صیانت از این حق تلاش کنیم و همه عناصر دخیل درکاهش تصادفات مشارکت کنند.

آذربایجان‌غربی، بی‌نصیب از دوربین ثبت تخلفات

رییس کل دادگستری: رانندگان پرخطر  در آذربایجان‌غربی مشمول مجازات سنگین خواهند شد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی نیز دراین جلسه اظهار کرد: دوربین ثبت تخلفات دراستان وجود ندارد و جزء استان‌های محروم در بحث هوشمندسازی هستیم.

سرهنگ حجت مشتاق ادامه داد: عدم طراحی معابر به عنوان عابر محور و نبود زیرساخت های لازم، از جمله عوامل ترافیک و تصادفات در آذربایجان غربی است.

وی افزود: وقتی حمل و نقل کارآمد در شهر ایجاد شود، این وضعیت در کاهش تصادفات تاثیر گذارخواهد بود.

افزایش ۱۷ برابری طرح های راهسازی در آذربایجان غربی

رییس کل دادگستری: رانندگان پرخطر  در آذربایجان‌غربی مشمول مجازات سنگین خواهند شد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه، گفت: مطالعات راهسازی در بیش از ۳۷۰ کیلومتر از محورهای ارتباطی استان در دست اجراست تا امکان‌سنجی طرح‌های راهسازی ارزیابی و وارد مرحله اجرا شود.

سید محسن حمزه‌لو اظهار کرد: در کنار مطالعات راهسازی، اجرای طرح‌های راهسازی در بیش از ۴۶۰ کیلومتر از محورهای ارتباطی استان با بیش از ۴۰ کارگاه راهسازی در دست ساخت است.

وی ادامه داد: توسعه محورهای مواصلاتی در آذربایجان‌غربی با هدف کاهش حوادث جاده‌ای و همچنین سهولت تردد انجام می‌گیرد و این روند با قوت ادامه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای توسعه راه‌های استان اقدامات چشمگیری صورت گرفته و طرح‌های قابل توجهی نیز در دست اجراست و افزایش ۱۷ برابری طرح‌های راهسازی در استان گواه بر این مدعاست.

حمزه‌لو افزود: میانگین سالانه راهسازی در آذربایجان‌غربی ۹ کیلومتر بوده که این رقم در حال حاضر به بیش از ۱۵۰ کیلومتر در سال رسیده و تلاشگران راه و شهرسازی با فعالیت شبانه‌روزی در کارگاه‌ها در حال توسعه ظرفیت هستند.


برچسب ها:

تاریخ: 1402/07/24 08:16 ق.ظ | دفعات بازدید: 3378 | چاپ


مطالب مشابه dot
آخرین اخبار dot