ARAZKHABAR.IR

صدور ۷۴ هزار و ۳۹۹ پروانه ساختمانی در آذربایجان غربی


صدور ۷۴ هزار و ۳۹۹ پروانه ساختمانی در آذربایجان غربی آراز خبر- سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: به همت دولت سیزدهم در طول سه سال گذشته ۷۴ هزار و ۳۹۹ پروانه ساختمانی در آذربایجان غربی صادر شده است.

رسول عطائی در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان غربی که با حضور مدیران کل ادارت تابعه و با حضور خبرنگاران برگزار شد، اظهار داشت: پروانه های ساختمانی صادر شده در آذربایجان غربی برای طرح های مسکن حمایتی شهری، مسکن روستایی، بازآفرینی شهری، خودمالکی و مسکن مهر بوده است.

وی ادامه داد: در بخش شروع عملیات اجرایی طرر های مسکن در دولت سیزدهم تاکنون عملیات اجرایی ۴۸ هزار و ۷۵۱ واحد مسکونی آغاز شده است.

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر نیز عملیات اجرایی ۸ هزار و ۵۳۶ واحد مسکونی به اتمام رسیده و این تعداد طرح مسکن تحویل متقاضیان شده است.

عطائی افزود: در راستای قانون جهش تولید مسکن به منظور شروع عملیات اجرایی ساخت سایت‌های احصا شده نهضت ملی مسکن تاکنون در سطح استان نسبت به تهیه طرح تفصیلی، تفکیکی و آماده سازی اراضی مربوطه، به مساحت یک هزار و ۶۹۵ هکتار زمین اقدام و براساس میزان متقاضیان موثر تحویل شده است.

وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های آموزشی از دیگر مسائل قابل توجه در سایت های مسکن است، افزود: تاکنون در دولت سیزدهم ۲۳ مدرسه با بیش از ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده به بهره برداری رسیده است.

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی گفت: همچنین با حمایت دولت سیزدهم ۸ طرح بازآفرینی شهری در برنامه اقدام مشترک در محلات هدف با یک هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، اجرایی گردیده است.

عطائی اضافه کرد:  در راستای بهسازی معابر شهری محلات هدف و سایت های مسکن مهر مصوب از سال ۱۴۰۰ تا کنون مقدار ۱۱ هزار و ۴۸۶ تن قیر رایگان به مبلغ ۶۸۴  میلیارد ریال جهت آسفالت معابر محلات هدف )حدوداً بطول ۱۱۵ کیلومتر ( در اختیار شهرداری های ارومیه، اشنویه، سلماس، سردشت، سیه چشمه، تکاب، پیرانشهر، باروق، بوکان، خوی،شاهین دژ ، شوط، فیرورق، قره ضیاءالدین، قوشچی، میاندوآب، مهاباد، ماکو، نقده، نوشین شهر و نالوس قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: مطابق قانون ساماندهی و حمایت ازتولید و عرضه مسکن به منظور تأمین مسکن و سهولت دسترسی فاقدین مسکن به ویژه گروه های کم درآمد به خانه مناسب، ارتقاء کیفی و کمی مسکن تولیدی کشور، حمایت از سرمایه گذاری در امر تولید مسکن با استفاده از فناوری های نوین و تولید صنعتی مسکن، بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده شهری و سکونتگاه های غیررسمی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی موجود، تعداد ۲۶ هزار و ۸۴۴  واحد طی ۴ سال در محلات هدف بازآفرینی استان به عنوان برنامه تکلیفی این استان از طرف شرکت بازآفرینی شهری ایران ابلاغ گردیده که تاکنون ۱۵ هزارو ۴۸۶ واحد محقق شده است.

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به عملکرد معاونت مهندسی و ساخت این اداره کل در دولت سیزدهم، گفت: احداث ۲۵۷ کیلومتر در حوزه بزرگراه و راه اصلی، احداث ۳۰ کیلومتر در حوزه کریدور بزرگراهی غرب کشور، انجام مطالعات امکان سنجی ۸۸۰ کیلومتر راه و اجرا و احداث ۳۰ هزار متر مربع ساختمان های دولتی از اهم اقدامات این بخش بوده است.

عطائی با اشاره به عملکرد حوزه شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی در دولت سیزدهم اضافه کرد: تهیه طرح جامع ۷ شهر، تهیه طرح تفصیلی ۷ شهر، تهیه بافت تاریخی ۲ شهر، الحاق به محدوده ۷۴۵ هکتار در روستاها، الحاق به محدوده یک هزار و ۲۲۷ هکتار در شهرها و تهیه طرح جامع ناحیه ای ۲ شهر از مهمترین اقدامات دولت مردمی بوده است.

وی با اشاره به عملکرد معاونت املاک و حقوقی در دولت سیزدهم، بیان کرد: اخذ ۷ هزار و ۶۵۱ فقره اسناد تک برگی و تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگی، شناسایی ۳ هزار و ۷۸۶ قطعه اراضی تصرفی و ساماندهی ۹ هزار و ۹۶۰ رکورد بایگانی الکترونیکی از اهم فعالیت های این بخش است.

در ادامه این جلسه مدیران کل تابعه وزارت راه وشهرسازی به ارائه عملکرد پرداختند.


برچسب ها:

تاریخ: 1403/04/13 12:21 ب.ظ | دفعات بازدید: 2235 | چاپ


مطالب مشابه dot
آخرین اخبار dot