۱۳۳۵ نوبت بازدید و نظارت بر مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در آذربایجان غربی


۱۳۳۵ نوبت بازدید و نظارت بر مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در آذربایجان غربی مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: یک هزار و 335 نوبت بازدید و نظارت بر مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی توسط اکیپ های نظارتی بهداشتی اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی در هفته اول طرح تشدید نظارت بهداشتی در ایام تعطیلات نوروزی صورت گرفته است.

به گزارش آرازخبر، کامیار داهیم اظهارداشت: با توجه به ضرورت تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان در ایام تعطیلات عید نوروز  با افرادی که بهداشت و سلامت غذایی جامعه را به مخاطره بیندازندبا همکاری دستگاه قضایی به شدت برخورد می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح تشدید نظارت بهداشتی در ایام تعطیلات نوروزی از 25 اسفند سال 98 شروع و تا 15 فروردین سال 99 ادامه دارد، گفت:  اکیپ‌های ثابت و سیار نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی در سطح استان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر بر واحدهای تولید ، توزیع و عرضه فرآورد های خام دامی از جمله مرغ و ماهی، گوشت قرمز، رستوران‌ها، چلو کبابی‌ها، قصابی‌ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی و سایر اماکن فرآورده های دامی نظارت بهداشتی دقیق می کنند.

وی افزود: در هفته اول اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی تعداد یک هزار و 335 نوبت بازدید و نظارت بهداشتی بر این مراکز  توسط اکیپ های نظارتی بهداشتی اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی صورت گرفته است.

داهیم با اشاره با اینکه طی این بازدیدها تعداد 7  پرونده به مراجع قضایی تسلیم و مراکز متخلف نیز پلمب شده است، افزود: مقدار 13 تن و 450 کیلو گرم فرآورده خامی دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف نیز کشف ، ضبط و از چرخه مصرف خارج گردیده است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی کشتارگاه های دام و طیور استان تحت نظارت کامل دامپزشکی بوده و مصرف کنندگان می توانند محصولات این مراکز را با اطمینان کامل مصرف نمایند مشروط بر اینکه به نشان دامپزشکی و نیز تاریخ تولید و انقضای محصول دقت کامل را داشته باشند.

داهیم ضمن تاكيد بر اهميت گزارش‌هاي مردمي در كشف و ضبط موارد غير مجاز و نيز ارتقاي سطح بهداشت عمومي از كليه شهروندان درخواست نمود، در صورت مشاهده موارد يادشده و يا ساير تخلفات در عرضه فرآورده‌هاي خام دامي، مراتب را در ارومیه ، با شماره تماس 32778701 -044 اداره کل دامپزشکی و شماره تماس 32426848 -044 شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه و در شهرستان‌ها با شبكه دامپزشكي شهرستان در ميان گذاشته تا برخورد قانونی با افراد متخلف صورت گیرد.


تاریخ: 1399/01/04 05:31 ب.ظ | دفعات بازدید: 4613