وقتی روابط عمومی به عنوان سدی بین دستگاه اجرایی و رسانه ها عمل می کند


وقتی روابط عمومی به عنوان سدی بین دستگاه اجرایی و رسانه ها عمل می کند حرفه روابط عمومی هنر مدیریت ارتباط دو سویه با مخاطبان است، متاسفانه در برخی موارد شاهد هستیم روابط عمومی دستگاه اجرایی بر خلاف وظایف ذاتی خود یعنی پل ارتباطی بین مردم، مسئولان و رسانه ها عمل می کند، این در حالی است که روابط عمومی موظف به همکاری و تعامل مناسب با تمامی رسانه ها می باشد و اینجاست که مسئله روابط عمومی، رسانه تقابل و تعامل مطرح می شود.

به گزارش آرازخبر، حرفه روابط عمومی هنر مدیریت ارتباط دو سویه با مخاطبان است، متاسفانه در برخی موارد شاهد هستیم روابط عمومی دستگاه اجرایی بر خلاف وظایف ذاتی خود یعنی پل ارتباطی بین مردم، مسئولان و رسانه ها عمل می کند، این در حالی است که روابط عمومی موظف به همکاری و تعامل مناسب با تمامی رسانه ها می باشد و اینجاست که مسئله روابط عمومی، رسانه تقابل و تعامل مطرح می شود.

در حوزه دعوت از اصحاب رسانه برای حضور در نشست های خبری متاسفانه گاها شاهد برخی آفت ها از جمله دعوت گزینشی و در چارچوب روابط نه ضوابط و برخی بدرفتاری ها با اصحاب رسانه هستیم که بارها طرح مسئله شده و نتیجه ای حاصل نشده است.

در نمونه اخیر روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان غربی در اقدامی عجیب و غیر حرفه ای برای نشست خبری این شرکت از مجموعه روزنامه آرازآذربایجان با ارسال فکس دعوت به عمل می آورد و مجددا با ارسال فکس اعلام لغو جلسه می کند این درحالی است که جلسه در ساعت اعلامی در فکس برگزار می شود که اقدامی قابل تامل و غیرقابل قبول از طرف روابط عمومی یک اداره کل می باشد و به هر دلیلی صورت گرفته باشد نوعی بی احترامی و عدم ارزش گذاری برای این مجموعه تلقی می شود در اصل این بی احترامی در درجه نخست به جایگاه روابط عمومی محسوب می شود.

با توجه به اینکه روابط عمومی از جایگاه حساسی برخوردار است در راستای سامان دهی و رسیدگی به این نوع کج سلیقگی ها انتظار و درخواست اصحاب رسانه از مسئولان مربوطه و به ویژه مسئولان ارشد استانی این است تا تدابیری اندیشیده شود که در آینده شاهد این برخوردهای نامناسب با اصحاب رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی نباشیم زیرا تا زمانی که اقدام مناسبی صورت نگیرد تدوام این روند امری بدیهی است.


تاریخ: 1398/11/09 07:29 ب.ظ | دفعات بازدید: 1146